Komputer kontra kręgosłup. Czy można ich pogodzić?


Komputer kontra Kręgosłup. Czy można ich pogodzić?

Siedzisz wiele godzin przed komputerem. Zmęczenie i ból kręgosłupa stają się normą.

Masz taki zawód, akceptujesz je. Kiedy mocno przeszkadzają w pracy pójdziesz do lekarza.Dostaniesz leki które pozwolą Ci pracować dalej , ale niczego nie wyleczą. Na kolejnej wizycie lekarskiej dostaniesz skierowanie na zdjęcie rtg, czasem badanie KT, może MR. Badania te pokażą co i jak mocno popsułeś. Lekarz pokiwa głową, że nie jest dobrze, da kilka dni zwolnienia i skierowanie na rehabilitację. Masaże, zabiegi fizykalne i ćwiczenia zazwyczaj przynoszą ulgę. Wracasz do pracy i kontynuujesz dotychczasowy tryb eksploatacji własnego ciała i umysłu. W perspektywie masz nawroty dolegliwości, ponowne leczenie, czasem szpital, operacje, rentę lub wreszcie emeryturę. Taki los.

Wiele osób próbuje temu zaradzić ćwicząc, biegając w wolnym czasie. Liczne badania wskazują, że ich skuteczność jest niewielka. W czym problem? Odpowiedzi udziela Joan Vernikos, była dyrektor wydziału nauk o życiu, NASA w książce Sitting Kills Moving Heals. Loty w kosmos wykazały jak ściśle zintegrowane jest nasze zdrowie z nieświadomą, jednak ciągłą reakcją naszego ciała na oddziaływanie siły grawitacji ziemskiej. Aktywność ta ulega zanikowi w kosmosie ale także w czasie siedzenia przed monitorem komputera lub tv.

Zmiana dotychczasowego sposobu funkcjonowania wymaga z jednej strony zrozumienia na czym polega dotychczasowy błąd. Jest to możliwe dzięki unikatowemu urządzeniu do fotogrametrycznej analizy postawy ciała opracowanemu wspólnie z AGH oraz komputerowej analizie ruchów oddychania. Zrozumieć to jeszcze za mało, aby dokonać pozytywnej zmiany musimy doznać, doświadczyć poprawnego ruchu. Z pomocą przychodzi PUM, urządzenie nagrodzone laurem innowacyjności NOT. Urządzenie pozwala na takie ułożenie ciała, które odciąża kręgosłup i jednocześnie tworzy warunki dla optymalnego ruchu. Zapewnia jego bezpieczeństwo, komfort i przyjemność.

Teraz jest kolej na nas.

Uczymy;

– jaką postawę przyjmujesz przed komputerem i jak łatwo ją korygować

– co Ciebie bardziej unieruchamia; fotel, monitor czy stres i co praktycznie możemy z tym zrobić

– czy zmęczenie wynika z ciężkiej pracy, a może z zaburzonego mechanizmu  oddychania

– jak się stoi i jak się chodzi. Możesz przypomnieć sobie co wcześniej umiałeś jako dziecko,

a nawet nauczyć się od nowa.

– zrozumieć jaki masz udział w psuciu ruchu własnych dzieci

Leczymy

      • przywracając ruchomość każdemu segmentowi
      • aktywując mięśnie anty grawitacyjne i zmniejszając napięcie mięśni globalnych
      • przywracając świadomość ciała i ruchu

Jesteś zdrowy,

kiedy doświadczasz przyjemności z płynności, lekkości, łatwości własnego ruchu

także w czasie pracy z komputerem.